dimarts, 1 de juny del 2010

EL NOSTRE PROJECTE!

Ja tenim llest el nostre projecte! Després de tot aquest temps treballant de mica en mica per anar construint-lo i millorant-lo ja el tenim llest!
Ens agradaria que comentéssiu aveure què us sembla, ja que encara som a temps de perfeccionar alguna cosa.
Si el voleu veure, i fins i tot fer-lo... cliqueu a la imatge!




Per al nostre projecte final de l’assignatura Habilitats Comunicatives hem decidit fer un Hot Potatoes perquè creiem que és un programa senzill d’utilitzar que ens serveix per crear diverses activitats.

Per tal de poder crear aquest conjunt d’activitats de les que disposa aquesta aplicació, ens ha estat necessari descarregar-nos el programa Hot Potatoes, que és gratuït, i per mitjà de l'ajuda que ens va oferir la pàgina web de Hot Potatoes, altres on hi havia informació sobre el programa i la nostra experimentació amb aquest vam anar avançant amb el projecte.

Un cop ja teníem nocions bàsiques sobre el seu funcionament vam decidir dedicar aquest Hot Potatoes a alumnes de 5è de Primària ja que creiem que un recurs com aquest és més adient per alumnes de primària que per alumnes d’infantil, als quals potser els hi costaria més interactuar amb l’ordinador i comprendre la tipologia d'activitats que s'ofereixen.

Dins d’aquesta aplicació podem trobar-hi sis tipus d’exercicis educatius (explicats en una entrada anterior sobre el Hot Potatoes), dels quals nosaltres hem fet les següents temàtiques:
- JQuiz: qüestionari sobre instruments musicals. Escollir la resposta correcta a partir de la visualització d’una imatge o del so d’un instrument.
- JCloze: completar els buits d’un text sobre el cos humà a través de la pista que es proporciona.
- Jmatch: escollir el lloc d’on es troba un riu.
- Jmix: ordenar una frase, en anglès, paraula a paraula.
- JCross: mot encreuat dels animals tan vertebrats, invertebrats i la seva classificació.
- The Masther: és una recopilació de tots els exercicis esmentats anteriorment.

Per tant, es pot comprovar que es pretén que els alumnes no es centrin únicament en una sola unitat didàctica, sinó que en diferents àrees i unitats.
Amb aquestes activitats els alumnes poden reconèixer les seves competències envers aquests temes ja que en acabar cada activitat hi apareix una puntuació en percentatge i es marquen aquelles respostes que són incorrectes.

Una de les característiques del programa que vam trobar molt interessant és la possibilitat d'oferir una ajuda a l'alumne. En cadascuna d'elles el professor pot proporcionar ajuda als nens, en el grau que ell cregui convenient per tal de que tots els alumnes siguin capaços de fer-la i en conseqüència, se sentin competents.

En conclusió, amb aquesta aplicació ens agradaria que tots els alumnes fossin capaços d'enfrontar-se a la web per ells mateixos i que principalment amb l'ajuda d'aquesta (i el pertinent recolzament del professor) desenvolupessin un tipus d'activitats diferents a les tradicionals ja que els ordinadors a les aules seran una realitat quan nosaltres siguem futures mestres.