Las Cazas del Tesoro és un dels molts recursos educatius dels quals disposen els professors a la xarxa internauta.
Aquesta en concret és una activitat amb la finalitat de la cerca i el processament d’informació d’Internet, localitzar una dada o vàries, “caçar-les a la xarxa”, processar-les i traslladar-les a un document. Té un model d’estructura estàndard que s’explicita a continuació:
• Introducció
• Preguntes
• Selecció d’enllaços
• Pregunta final
• Pautes d’avaluació
• Crèdits
Las Cazas del Tesoro permeten l’adquisició de coneixements sobre un tema i ajuden a potenciar les competències comunicatives i digitals. Durant la resolució del qüestionari, els alumnes posen en pràctica habilitats de lectura, de comprensió i selecció de la informació.
Voleu fer-ne una? Doncs heu de tenir en compte els següents aspectes:
- A l’hora de fer la introducció heu de presentar el tema i l’objectiu de l’activitat amb la intenció de motivar. Prescindiu de detalls, sigueu directes. Per tractar a les persones feu-ho utilitzant la primera i la segona persona per fer que sigui més pròxim.
- Un cop feta la introducció procedireu al plantejament de les preguntes. Aquí importa elaborar un guió amb els objectius i els conceptes clau a partir dels quals formulareu les preguntes. És necessari fer una llista orientativa per així anar ampliant-la o traient aquelles idees que no són necessàries. L’objectiu principal és que sapigueu seleccionar aquelles pàgines que creieu que són les adequades per al tema a tractar. Les preguntes s’han de presentar de forma progressiva.
- Tipus de preguntes. El més adequat és que combineu enunciats que plantegin preguntes de resposta curta amb altres de resposta més àmplia.
- Nombre de preguntes. No existeix un nombre determinat de preguntes, és lliure elecció. No obstant, es recomana que no sigui una llista excessivament llarga, si es donés el cas, hauríeu de separar la La Caza del Tesoro en dos. Aquest nombre de preguntes dependrà del nivell educatiu a qui vagi dirigida, el grau de complexitat del tema, l’entorn de realització i el temps d’execució.
- Gestió d’enllaços. Per guardar les pàgines web que més t’interessen fes clic a “favoritos” i així la tindràs guardada en una llista dins el teu ordinador. Per escollir els enllaços interessants cal que entreu a pàgines segures, llegiu atentament els continguts i eviteu les publicitats.
- Crèdits. Hi heu de posar el vostre nom, és a dir, el nom de l’autor. Si no heu posat el nivell educatiu i la matèria a l’inici, el posareu aquí. És molt important indicar d’on heu extret les imatges o gràfics per respectar els drets d’autor. També cal que inclogueu els agraïments.
ANIMEU-VOS!
Aquesta en concret és una activitat amb la finalitat de la cerca i el processament d’informació d’Internet, localitzar una dada o vàries, “caçar-les a la xarxa”, processar-les i traslladar-les a un document. Té un model d’estructura estàndard que s’explicita a continuació:
• Introducció
• Preguntes
• Selecció d’enllaços
• Pregunta final
• Pautes d’avaluació
• Crèdits
Las Cazas del Tesoro permeten l’adquisició de coneixements sobre un tema i ajuden a potenciar les competències comunicatives i digitals. Durant la resolució del qüestionari, els alumnes posen en pràctica habilitats de lectura, de comprensió i selecció de la informació.
Voleu fer-ne una? Doncs heu de tenir en compte els següents aspectes:
- A l’hora de fer la introducció heu de presentar el tema i l’objectiu de l’activitat amb la intenció de motivar. Prescindiu de detalls, sigueu directes. Per tractar a les persones feu-ho utilitzant la primera i la segona persona per fer que sigui més pròxim.
- Un cop feta la introducció procedireu al plantejament de les preguntes. Aquí importa elaborar un guió amb els objectius i els conceptes clau a partir dels quals formulareu les preguntes. És necessari fer una llista orientativa per així anar ampliant-la o traient aquelles idees que no són necessàries. L’objectiu principal és que sapigueu seleccionar aquelles pàgines que creieu que són les adequades per al tema a tractar. Les preguntes s’han de presentar de forma progressiva.
- Tipus de preguntes. El més adequat és que combineu enunciats que plantegin preguntes de resposta curta amb altres de resposta més àmplia.
- Nombre de preguntes. No existeix un nombre determinat de preguntes, és lliure elecció. No obstant, es recomana que no sigui una llista excessivament llarga, si es donés el cas, hauríeu de separar la La Caza del Tesoro en dos. Aquest nombre de preguntes dependrà del nivell educatiu a qui vagi dirigida, el grau de complexitat del tema, l’entorn de realització i el temps d’execució.
- Gestió d’enllaços. Per guardar les pàgines web que més t’interessen fes clic a “favoritos” i així la tindràs guardada en una llista dins el teu ordinador. Per escollir els enllaços interessants cal que entreu a pàgines segures, llegiu atentament els continguts i eviteu les publicitats.
- Crèdits. Hi heu de posar el vostre nom, és a dir, el nom de l’autor. Si no heu posat el nivell educatiu i la matèria a l’inici, el posareu aquí. És molt important indicar d’on heu extret les imatges o gràfics per respectar els drets d’autor. També cal que inclogueu els agraïments.
ANIMEU-VOS!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada